2016. május 20., péntek

Egy nagyon vicces, csibész lány, avagy aranyköpések minden mennyiségben

Úgy gondoltam, Panni aranyköpéseinek külön fejezetet szentelek. Ugyanis van belőlük bőven!

- Miután hazajöttem Svalbardról, Panni még sokáig emlegette a távollétemet:
Reggel feláll a kiságyban és azt mondja: "Mamma, hazajöttél Svalbardról!" - kiveszem az ágyából, magam mellé teszem. Csak ölel szorosan. - "Nagyon sokáig voltál"

- Jöttek értem autóval a sulihoz. Beülök, és Panni első mondanivalója: "Mamma! Pappa tudod mit vett a boltba? Skinkeost! (kenhető sonkás sajtkrém) Az nagyon finom!"

- Ül az ölemben és becsúsztatja a kezét a pólóm alá: "Oóóó, rátaláltam egy cicire!"

- Evés után: "Köszönöm az ebédet Mamma" - leszáll a székéről, odaáll mellém - "Nagyon kedves vagy Mamma" - ezt még 2x-3x, miközben simogatni kezd és bújik hozzám, aztán mikor úgy gondolta kellőképpen megpuhított - "Cici?"

- Reggel az ágyban: "Jó reggelt Mamma! Felkelünk és csinálunk reggelit! Skinkeost. Jó? Rendben? Az nagyon finom! Jó, Mamma? Rendben?" - mindezt egy szuszra, hadarva...

- "Megütöttem a lábam Mamma, légyszíves puszild meg!
  " Hol, szívem?"
  "Itt" - megpuszilom ott, ahova mutat - "Meg itt is egy picit..."

- Mostanában kérdés-áradat van: "Mamma, mi ez?" "Mamma, mit csinálsz?" "Mamma, hogy került ez ide?"

- " Mamma, legózok. Jó? Oké? Rendben?"

- "Jó reggelt csúszda! Dóri baba, mondd jó reggelt csúszda! Jó reggelt csúszda! (ezt vékony, magas hangon) Okos vagy Dóri baba!"

- Torres kaparja az ajtót: "Várjál Torres, kiengedlek." - odamegy, de még nem éri el a kilincset - "Nem tudom kinyitni az ajtót, sajnálom!"
(azóta megtanulta, hogy odahúzza a kisszékét, arra feláll, és úgy már ki bírja nyitni)

- "Mamma, figyelj csak! Figyelj rám! (két kezébe fogja az arcomat) Arra gondoltam, hogy játszunk a kismackóval! És a cicivel is! Jó? Oké? Rendben?"

- Panni este lefekvés előtt nagyon fáradt volt és sírt. Közben azt kiabálja: "Det går så bra!" / "Minden rendben van!" - mi pedig próbálunk komolyak maradni...

- Ülünk az autóban, hoznak haza az iskolából. Panni egy darab kétszersültet majszol. Egy idő után azt mondja, nem kér többet, és odaadja nekem. Én elkezdem megenni.
"Mamma, mit eszel?"
"Kétszersültet. Te adtad nekem."
"Én is megkóstolom." Odaadom neki. "Hmmm, nagyon finom! Mamma, te is megkóstolod?"
Odatartja, beleharapok, aztán visszaveszi és megeszi a maradékot.

- "Mamma! Úgy örülök, hogy hazajöttél az iskolából!"

- Hazajöttünk úszásról, még ülünk az autóban. Panni szeretett volna kint játszani, de mondtam neki, hogy majd inkább holnap kimegyünk és játszunk.
"Jó, és akkor majd lapátolunk sok havat a ... aa ... aaa ... bøtta."
"Panni, magyarul mondd!"
"Nem tudom, hogy hívják a nevét magyarul.... Pappa! Ka heter det? (Hogy hívják?)"
"Ka?" (Mit?)
"Bøtta"
"Vödör"
"Mamma, majd lapátolunk sok havat a vödörbe!"

- "Panni, kakiltál ma az oviban?"
"Igen, így nyomtam! Mmmmm" - és megfeszült testtel, összeszorított fogakkal és öklökkel, hangeffekttel mutatja, hogy kakilt.

- A következő beszélgetés norvégul zajlott a Pappával:
Panni: "A mammát úgy hívják, hogy Dóra"
Pappa: "Igen, a mammát úgy hívják, hogy Dóra. És hogy hívják a Pappát?"
Panni: "Őőő... Papszi!"

- Jövünk ki az oviból, Panni elesik.
Mamma: "Állj fel gyorsan!"
Panni: "Mammaaa! Segíts a gyereknek!"

- "Mamma, kiborult a Torres vize!"
"Mi történt?"
"Hát, én csak ott álltam..."

- Pappa dolgozott éjszaka, megy reggel lefeküdni.
"Fogadj szót a Mamának, és legyél hozzá kedves!"
"Jó, nem fogom fellökni!"

- Panni hajnalban felébred, szólongat engem. Teljesen kómásan felülök az ágyban, ő a kiságyában áll és megszólal:
" Gyönyörű vagy Mamma!" - és a Mamma teljesen elolvad...

- Jövünk haza az oviból.
"Panni, ma spagettit eszünk ebédre, jó? Szereted a spagettit?"
"Nem! Én a husit szeretem!"

- Beszéltünk Gommával Skype-on, Panni éppen a kiskonyhájában tevékenykedett.
Gomma: "Panni, nekem is csinálsz egy kávét?"
Panni: "Most nem érek rá!"

- Odabújtam Pappa mellé a kanapéra. Jön Panni.
"Mamma, menj innen! Det er min Pappa! (Ez az én papám!)"

- "Panni, ettél ma gyümölcsöt az oviban?"
"Mamma! Ma nem ettem gyümölcsöt! (teljesen kétségbeesett hangon) Csak narancsot ettem, nem gyümölcsöt!"

- Pappa reggel jön haza a munkából. A beszélgetés norvégul zajlott.
Panni: "Pappa, veszekedtem a Mamával!"
Pappa: "Veszekedtetek? Min veszekedtetek?"
Panni: "Hát, a felkelésről beszélgettünk. És a mamma nem akarta...."

- Reggel Panni szólt, hogy felébredt, és szeretne a nagyágyba jönni (reggelente még kap egy kis napindító-tejecskét). Kiveszem az ágyából és csak ölel szorosan. Lefektetem és azt mondja: "Nagyon szeretlek" - és magához húz, megölel és megpuszil. Lehetnék ennél boldogabb?




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése