2021. június 11., péntek

Hegyi kecskék és a himlő-buli

Az elmúlt hetek egy szempillantás alatt tűntek el a hátunk mögött. Rengeteg a munkám, és nagyon szeretnék mindent időben befejezni, hogy a nyári szabadságot tényleg pihenéssel tudjam tölteni. Még egy hét van hátra Panninak az iskolából, utána nyári iskolába fog menni, Gigi pedig július közepéig gyűjtögeti az oviban a csigákat és gilisztákat, vagy éppen hegyet másznak, vagy a tengerparton töltik a napokat. El sem hiszem, hogy augusztustól iskola-előkészítős lesz! Panniéknak április óta szinte minden szerdán kinti-iskola van. Ilyenkor kirándulnak, hegyet másznak, grilleznek, gyakorolják a tűzrakást, növényeket, állatokat, rovarokat kell felismerniük az iskola körül, az erdőben, a tengerparton, szám-háborúznak, vagy kvíz-kérdésekkel gazdagított orientációs játékokat játszanak. Egy hét múlva vége az első osztálynak. Mennyire gyorsan eltelt ez az iskolaév! Megtanultuk az összes betűt, összeadunk, kivonunk. És olyan ügyesen olvas! A múlt héten befejezte a másodikos olvasó könyvet, amit extra házi feladat gyanánt kapott. A könyvtárból hozott ifjúsági kisregényt pedig három délután alatt elolvasta. Nem is láttuk azokon a napokon iskola után. Elvonult a szobájába, és csak olvasott. <3

Panni barátnője bárányhimlős lett. A mi két lányunk már jónéhány bárányhimlő járványt átvészelt fertőzés nélkül. Furcsa, mert volt már járvány az óvodás csoportban, volt már beteg padtárs és barátnő is, mégsem kapták el, pedig jó lenne minél előbb túlesni rajta. De majd most! 11 nappal ezelőtt bárányhimlő-buliba mentünk. Meglátogattuk a bárányhimlős Solvårt, a lányok játszottak, szeretgették egymást egy délutánon keresztül. Most már izgatottunk keressük a pöttyöket minden reggel.

Elolvadt a hó, és felszáradt annyira a talaj, hogy (a legtöbb helyen) már síléc nélkül lehet hegyet mászni (na de azért még nem mindenhol!). Ezen a héten és jövő héten is környezetvédelmi hét van. Ilyenkor, ha a két hét alatt a három kijelölt hegycsúcsot megmássza az ember, pólót kap érte. Igyekeznünk kellett, mert a következő négy napra 60mm csapadékot jósolnak, ezért a háromból már két csúcsot meghódítottunk. A leghosszabb még hátra van, azt a jövő hétvégére tervezzük.

Az első túránkon csodálatos idő volt. Nagyon sokszor voltunk már ezen a hegyen, és mindegy, milyen idő van, a hegytetőn mindig hideg szél fúj. Ez volt az első alkalom, hogy a levegő meg sem mozdult, és nem kellett azonnal kabátot, sapkát venni amint felértünk.

A második hegyi kirándulásunk is nagyon jó volt!

A túrakönyvbe mindig be kell írni a nevünket. :)

Mostmár Panni olvasta útközben a táblákat Giginek.

Gigi is hősiesen felment, annak ellenére, hogy ugyanezen a napon ő ezt a hegyet már az óvodával is megmászta. Lefelé azonban már fáradt volt, ezért a hátamon ült a meredek résznél.

Minden évben többször feljövünk ide (az előző lakásunkhoz nagyon közel volt), de mindig találok valami szépséget, amiről muszáj képet készítenem.

Boldogan láttuk, hogy az idén is lesz bőven áfonya termés!

Sőt, észak aranya is virágzik már.

Mi is történt még az elmúlt napokban? Jaj, majdnem elfelejtettem! Volt pár nyári napunk, igazi (északi) nyári meleggel. A kismedence azonnal kikerült a teraszra. :)

Gigi hátán azért van ragtapasz, mert az oviban leesett a hintáról, és lett egy seb a hátán. Ma valami fán akadt fent, amire felmászott, és a combja belső felét végig felhorzsolta.

A jó idő örömére kimentünk szemetet szedni a ház körül és a játszótéren is.

Beindult a fermentáló gépezet is. :)

Az Eurovízíós Dalfesztivált is megnéztük (hú, de régnek tűnik már, pedig csak három hete volt). Mi Håvard-ral nagy rajongók vagyunk, mindig megnézzük, de az idén először a lányok is ébren maradhattak a döntő estéjén. Nagyon élvezték. Énekeltek, táncoltak, pontoztak.

Mi persze a norvég énekesnek küldtük a pozitív gondolatokat. (Panni egy picit szerelmes belé.)

Gigi egy idő után kidőlt, de Panni megvárta velünk az eredményhirdetést. Olyan nagyon csalódott volt szegény (én is), hogy nem Svájc nyert, mert megegyeztünk, hogy ha ők nyernek, elmegyünk Gommához Svájba, és megnézzük élőben a döntőt. Ettől függetlenül nagyon tetszett nekik a műsor, amit azóta már többször újra megnéztek.

Torres is hozza a formáját mostanában. Jó idő van, ezért a teraszajtó többnyire egész nap nyitva van. Az elmúlt napokban többször találtam félig lógva a teraszkorlátról...

Egyik este pedig véletlenül kizártam. Úgy megijedtem, mikor bekukucskált a konyhaablakon! :D (Felhívnám a figyelmet a napsütésre, este 11 órakor.)

Biztos jele annak, hogy itt a nyár:

A baloldalit a lányok szedték nekem, a jobboldalit Giginek szedte a(z egyik) "szerelme" az oviban. :)

Ma iskolai fotózásra készültek a lányok, Gigi is mehetett Pannival. Már kaptunk is egy kis ízelítőt. <3

A többit is mutatom majd, amint megkapjuk.

Már csak annyit a végére, hogy a HelloBaby! magazin legújabb számában készült rólunk egy négyoldalas cikk "gyermekvállalás külföldön" témában, ha esetleg valakit érdekel. :) Én még sajnos nem láttam, hogy milyen lett. Csodás hétvégét kívánok mindenkinek! Mi valószínűleg most bent töltjük ezeket a napokat. Most ért ide a vihar, dörög villámlik. Gigi persze eléggé fél, errefelé nem nagyon hallani ilyet. :)