2015. december 13., vasárnap

Előkarácsonyi apróságok és két csajszi indulásra (majdnem) készen

Ez a hét teli volt  apró 'előkarácsonyi' örömökkel. A sötét időszaknak az az egyik (vagy talán egyetlen) pozitív oldala, hogy 11 és dél között gyönyörű színekbe öltözik az ég. Rózsaszín, piros, narancssárga... Meseszép! Általában ilyenkor tartok ebédszünetet, és mindig megyek egy kört az egyetem körül és csak bámulom az eget. Teljesen feltölti az embert energiával (legalábbis engem).


Ha pedig nincsenek színek, akkor meg esik a hó. És ugye én azt is imádom! Ebből a héten kijutott nekünk bőven, szerencsére. Egyik reggel akkora 'hógolyók' potyogtak az égből, hogy Panka nem mert kimenni az autóhóz, úgy kellett kivinni :D



Az óvodában is van ám adventi naptár. Itteni szokás szerint az ablakokat decemberre 'bekockázzák' piros szigetelőszalaggal. A kockákba bele vannak ragasztva celofánba csomagolt, névre szóló mézeskalács-szívek, amit minden gyerek saját maga díszitett ki. Minden nap egy gyerkőc leveszi az ablakból a saját mézeskalácsát, és a helyére egy piros papír-szivecskét ragaszt. Pankámra szerdán került a sor.


A fénykép készítése után kb. 20 másodperccel az én drága gyermekem minden erejével nekiesett a csomagolásnak, és pár perc után a mézeskalácsból csak morzsák maradtak :)

Csütörtökön volt az oviban Mikulás-buli a gyereknek. Persze ennek a mi Télapónkhoz semmi köze nincsen. Úgyhogy a gyerekek pirosba ölltöztek és mikulás-sapkát vettek fel. Körbejárták a karácsonyfát és karácsonyi dalokat énekeltek. Utána jött a norvég 'karácsonyi télapó' - a csúnya és félelmetes. Kíváncsi vagyok, hogy valaha is hozzászokok-e... Szóval, minden gyerek kapott egy kis édességes csomagot a télapótól.

Persze a szép ruhához szép frizura is illik!

 Panni, mosolyogj!
 "Nem akarom felvenni a mikulás sapkát!"
 "Na jó..."

Pénteken volt Panni utolsó napja az oviban. Jól megölelgette az óvónéniket, a kis barátnőjét, Mayát kétszer is. Panni készített nekünk karácsonyi ajándékot, ezt is hazahoztuk. Mivel nem akartam a bőröndben ide-oda utaztatni (na meg persze eszméletlenül kíváncsi voltam), ezért kibontottuk.
 Panni, mosolyogj!


A 'képeslapot' is Ő készítette.


Egy biztos, ez a legszebb karácsonyi ajándékom az idén!!
 "Panni fest ujja"

Az oviban mindenféle édességgel kényeztették a gyerekeket ezen a héten. Pankám, mikor hazajött, csokit kért. Furcsáltam a dolgot, mert amit a Télapó hozott, az nem ízlett neki, nem akarta megenni. Kapott azért egy kocka csokit, és bizony elmajszolta az egészet! A mézeskalácsáról is a csoki-díszítés fogyott el legelőször :)

Persze a szokásos Saun-és Babóca nézés sem maradhat el egyik nap sem. És annak ellenére, hogy van elég ülő-alkalmatosság a lakásban, Panni a legós dobozra ül!


Torres is élvezi a mindennapokat!
Annak ellenére, hogy Panka 5-kor kel minden reggel, ilyen jó a kedve! (a szülőknek kevésbé...)

A héten többször játszottunk szülinapost is, Panni határozott kérésére (az oviban koronát és palástot kap a szülinapos).

Igaz, én a héten minden nap reggel nyolctól délután 5-ig az egyetemen voltam, az állandó hóesés és hideg (mert itt -12 fokban is esik a hó!), esténként a forralt bor és a szokásos karácsonyi filmek (pl. Love Actually) meghozzák az ember karácsonyi hangulatát :)

Holnap korán reggel indulunk haza. Nekem persze még vannak feladataim a csomagolás terén... De Panni már mindent bepakolt, Bogi baba (vagy Babika - ahogy Ő hívja mostanában) a hátizsákban várja az indulást.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése