2016. március 7., hétfő

10 nap Panni nélkül



Hát, elérkezett a nagy utazás napja. Izgatottak, kíváncsiak és kicsit szomorúak vagyunk mindannyian.

5 perce Panni nélkül: Ez sehogy sem fog menni.

2 órája Panni nélkül: Már tele sírtam a Jeges-tengert.

3 órája Panni nélkül: A reptéren vagyok. Mindehol kislányok vannak. Szaladgálnak, nevetnek. Bárcsak itt lennél velem Életem! Nagyon nehéz  visszatartani a könnyeimet, állandóan fojtogat a sírás.

5 órája Panni nélkül: Tűzriadó miatt kiüríttették a Tromsø-repülőteret, és több, mint fél órát várni kellett, mire vissza lehetett menni. Utána persze vagy ezer ember állt újra sorban a biztonsági ellenőrzésnél. Az jutott eszembe, amikor ketten utaztunk Panni, Te és én, és ugyanez történt Oslo-ban. De akkor Te még iciripiciri voltál. Már akkor is hősként viselted a sok utazást, a várakozást. 

10 órája Panni nélkül: Beszéltünk Skype-on. Ez a nyomorult internet nem nagyon akart közreműködni, és állandóan megszakadtunk. Édesem, megszakad a szívem, ahogy látlak! Annyira hiányzol! Jó volt hallani a csicsergésed! Ahogy azt mondogatod, hogy szeretnél megölelni… Na meg azt, hogy “Szeretlek Mama” – na attól eltört a mécses… Meg attól is, ahogy öleled és puszilod a képem a Pappa laptopjának a képernyőjén! Nem mentetek úszni, Pappa azt mondja, nem vagy túl jó passzban. Ráadásul úgy tűnik, a bal szemed be van gyulladva – remélem semmi komoly! Mindennek a tetőzése, hogy Pappa beteg lett - ez nem lesz könnyű menet egyikünknek sem! Megnézted a videót is, amit Neked készítettem. Pappa azt mondta, hogy azt hitted, hogy Skype-olunk, és nem értetted, miért nem válaszolok arra, amit mondassz. És hogy a végén, amikor elköszöntem, kiabáltál, hogy “neee, neee, Mamma nee, még beszélünk!”. Ez az egész nehezebb, mint ahogy elképzeltem – miután beszéltünk sokáig sírtam… miért kellett ez nekem?!

14 órája Panni nélkül: Pappa lefektetett. Azt mondja, néha sírsz utánam, és azt mondogatod, hogy «Panni vil kose med mamma» (Panni szeretné megszeretgeni a Mammát)… én is szeretném drágám, nagyon! A mai nap termése: 1 kérdőív… miért kellett ez nekem?!

24 órája Panni nélkül: Arra ébredek, hogy majd szétdurranak a melleim. Pumpálom, kézzel is fejem, de valahogy nem ürül ki rendesen. Egyébként az éjjel nem tudtam aludni. Nagyon megfájdult a torkom, a derekam is fáj. Annak ellenére, hogy nagyon fáradt voltam, ráadásul bevettem egy xanaxot is, mégis csak forgolódtam egész éjszaka. Túl sok dolog jár a fejemben.

34 órája Panni nélkül: Beszéltünk Skype-on. Kicsit nyűgös voltál, de az oviban jó napod volt – annak ellenére, hogy fél hatkor már a Babócát néztétek a Pappával. Csináltál nekem kávét, beszélgettünk. Nagyon jó volt! Mondtam, hogy vettem Neked ajándékot – nagyon izgatott lettél tőle: «Mamma jön haza a nagy repülőgéppel és hoz ajándékot Panninak». A mai nap termése: 22 kérdőív.

2 napja Panni nélkül: A mai volt az első éjszaka, nem is tudom mi óta, amit végig aludtam. Magamtól ébredtem fel reggel, kipihenten. Valószínűleg segített, hogy a tegnapi nap munka szempontjából jól alakult, és egy kicsit megnyugodtam. Ráadásul a lassan egy hónapja tartó hányingerem és szédülésem is elmúlt! Mire nem képes egy jó alvás? Ma nagyon jókedvűnek tűntél Pankám, kiegyensúlyozottnak. Az öltöztető babával játszottál mikor beszéltünk, és mindig megmutattad, hogy mit adtál rá. Egy kis idő múlva már nem is foglalkoztál velem – ez egy kicsit rosszul esett, bár tudom, milyen elfoglalt tudsz lenni :) Pappa mondta, hogy a lefekvésnél sírtál utánam – annyira sajnálom! Nekem is nagyon-nagyon hiányzol! Ma küldtem Neked egy képeslapot, remélem péntekre megkapod! Nagyon szeretlek! A mai nap termése: 50 kérdőív! Megy ez nekem :)

3 napja Panni nélkül: Ma van két éve, hogy hazajöttünk Veled a kórházból, Életem! Annyira hiányzol! Ma voltam egy város- és környéknézésen. Láttam mind a 3 óvodát, ami itt van. És arra gondoltam, hmm… ez az ovi milyen jó lenne Panninak! Aztán a másik is, aztán a harmadik is. Nagyon tetszik ez a hely, el tudnám képzelni, hogy itt éljünk egy darabig. De akkor először le kell tenni a vadász-vizsgát és kell venni egy puskát. Itt anélkül nem lehet élni. A délutánom nem alakult olyan jól. Nem tudom miért, pedig délelőtt olyan jól éreztem magam. Hiányzol Kisbogár! A mai nap termése: 28 kérdőív.

4 napja Panni nélkül: Ma is csináltál nekem kávét, meg gyümölcsöt is hoztál. Pappa mondja, milyen sokat eszel. Lehet, hogy Neked is ilyen kompenzálós-evésed van – ha igen, akkor tőlem örökölted! Imádom, ahogy megpuszilod és megsimogatod a képernyőt amikor beszélünk! Csak közben a szívem is megszakad… És ahogy azt mondod «Szeretlek mamma», na attól elolvadok! És megint megszakad a szívem egy kicsit. Önzőnek érzem magam, amiért elvállaltam ezt a kutatást, és otthon kellett hogy hagyjalak ilyen sokáig. De legalább jól megy a dolog, ma szereztem 70 kérdőívet!

5 napja Panni nélkül: Ma szabadnapom volt, nincs egy repülő sem szombaton. De azért tettem egy jó nagy kört a városban. Küldtem egy újabb képeslapot Neked, életem – nem tudom ki ér majd haza előbb, a képeslap vagy én, mert még az előzőt sem kaptad meg. Jó volt látni ma is, bár az internet nagyon gyenge volt. De ma is főztél nekem kávét, imádtam! Nagyon szeretlek édes! Pappa mondja, hogy sokat olvasol – küldött is képet róla.

6 napja Panni nélkül: már csak négy nap, és megyek haza kis drágám! 2 éve ezen a napon voltunk kint először a babakocsival – pont egy hetes voltál! Emlékszem, nekem még nagyon nehezemre esett menni. 5 óra körül beszéltünk. Olyan édes voltál! Mire hívtalak, addigra Te már oda is készítetted a kis kávéscsészéket a számítógéphez! Ez már hagyomány lett. Ma is mondtad, hogy meg szeretnél szeretgetni! Én is Téged drágám, nagyon! Ráadásul mutogattál a cicimre, és mondtad, hogy hozzam őket haza! És csináltál nekem egy képet tüsiből – úgy örültem neki! Kitetted a polcra, hogy megszáradjon – ez nagyon tetszett. 
Úgy hiányzol Életem! De már nem sokára otthon vagyok! De nagyon jó látni, hogy kiegyensúlyozott és boldog vagy! Lehet, hogy engem jobban megvisel a dolog, mint Téged. Ma 45 kérdőívet gyűjtöttem – hivatalosan is végeztem a kérdőívezéssel. Még kell pár interjú, és készen is vagyok!

7 napja Panni nélkül: Ma körbejártam az egész várost (igaz nem nagy), hogy szép jegesmackót találjak Neked! Végülis kettőt vettem, egy mamát és egy kismackót. Remélem tetszeni fognak! Annyira hiányzol kisdrágám! Pappa mondja minden nap, hogy milyen jó az étvágyad! Úgy örülök!

8 napja Panni nélkül: Megkaptad a képeslapom! El sem hiszem, hogy ilyen sok időbe tellett! A postás azt mondta, másnapra ott lesz, és tessék… nem tudom, mikorra ér oda a másik. Ma eléggé elfoglalt voltál, de azért beszélgettünk kicsit. Képzeld Pankám, ma kutyaszánozott a Mamma! Ilyet csinálunk majd együtt is, ha kicsit nagyobb leszel, mert biztos Neked is nagyon tetszene! Hiányzol! Pappa mondja, hogy egy picit köhögsz. Láttam ma a szemecskéiden, hogy valami nem stimmel. Remélem semmi komoly!

9 napja Panni nélkül: Édes kincsem, beteg lettél! Úgy aggódom érted! És annyira bánt, hogy nem vagyok melletted! De holnap este otthon vagyok! Nem is tudom, hogy fogom kibírni, hogy ne ébresszelek fel, amikor hazaérek! Dehát olyan késő lesz már akkor. Ma még vettem Neked pár apróságot, csak azért, hogy ne csak a rosszra emlékezz majd Svalbardról. Mikor beszéltünk, csak ültél a Pappa ölében, bújtál hozzá. Nem vagy jó formában, látom rajtad. Magas a lázad is. De már mindjárt ott vagyok! 

10 napja Panni nélkül: Egész nap tűkön ültem. Már annyira szerettem volna túl lenni az egész napod utazáson és végre látni Téged. A reptéren még találtam Neked egy jegesmackós uzsonnás dobozt. Biztos tetszeni fog majd! Az esti gépem sokat késett, hajnali egy volt, mire hazaértem. De Pappa azért várt rám ébren! Itthon vagyok. Ahogy láttalak aludni a kiságyadban, legszívesebben csak össze-vissza pusziltalak volna. De úgy gondoltam, jobb Neked, ha várok reggelig. Éjszaka párszor megszólaltál, hogy «Mamma?», mintha érezted volna, hogy ott vagyok.

Újra Pannival: Hajnali hatkor ébredtél. Pappa ment oda hozzád. 
«Pappa, valaki van az ágyban!» «Ki az?» «Nem tudom.» 
Pappa kiveszi Őt az ágyból és nyújtja felém. Panni csak kapálózik és nyújtózik felém, közben pedig nevet és azt mondogatja «Mamma, Mamma» Jól megölelgettük, megpuszilgattuk egymást, és befektettem magam mellé. És ugyanott folytattunk mindent, ahol 11 napja abbahagytuk!

Az jegesmackós meglepetések nagy sikert arattak.




Panni azóta is minden reggel ugyanazzal ébred: «Mamma, hazajöttél Svalbardról! Sokáig voltál!» Napközben is többször mondogatja: «Mamma, hazajöttél! De jó! Panni nagyon örül!»
Én is Szívem, én is!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése