2015. március 20., péntek

Napfogyatkozás


Az éjjel megint jó nagy vihar volt, azt hittem le viszi a szél a fejünk fölül a szomszédot. Panka nagyon jól aludt - már többször megfigyeltem, hogy jobban alszik, mikor fúj a szél. Biztos szereti a hangját :)

Reggel láttuk, hogy jó sok hó is társult az éjjeli viharhoz. Mikor indultunk volna a boltba, akkor rájöttem arra is, hogy ennek a hónak a nagy része bizony a bejárati ajtónk előtt tornyosul. Alig bírtam az ajtót kinyitni. Így nézett ki egy kis lapátolás után:


A boltba sem volt könnyű eljutnunk! Még mindig erős szél fújt, ráadásul a hókotró még nem ért ide, úgyhogy a járdán kb. 10 centi hó volt. A helyzetet még az is nehezítette - ha ez még nem lenne elég - hogy a babakocsi kerekére igazán ráférne már egy pumpálás, mert igencsak laposak. Szóval az úton mentünk, mert itt az autók már levitték a nagyját. Visszafelé sem volt kutya a dolog! Jól bevásároltam egész hétvégére, a kocsi alja teljesen meg volt terítve. Szakadt rólam a víz, mire visszaértünk.

Panni megaludta a szokásos 20 percét az ablak alatt. Felhívtuk Nagyit Skype-on, aki kérdezi, hogy, hú, nálatok milyen a napfogyatkozás? Nekem teljesen kiment a fejemből! Pedig itt északon majdnem 100%-os! Gyorsan kiszaladtam megnézni, persze majdnem megvakultam. Olyan érdekes volt, hogy annak ellenére, hogy sütött a nap - persze egy öt perces hóesést most sem hagyhattunk ki - olyan szürkeség volt, olyan 'tompa' volt a fény. Mivel nem voltam felkészülve - nem hiszem el, hogy így megfeledkeztem erről - úgy döntöttem, a TV-ben nézzük az élő közvetítést Svalbardról. Úgy fordítottuk a Skype-ot, hogy a Nagyi is lássa a TV-t, úgyhogy a távolság ellenére ezt is együtt éltük át.







Drága kicsi Pannikám! Te biztosan látod majd a következő napfogyatkozást is - remélem Te nem felejtkezel majd el a szükséges szemüvegről! Emlékezz majd arra, hogy életed első napfogyatkozását Anyával és Nagyival együtt nézted! Sőt, közben még Sanyi Papi is befutott pár percre. Apukád mindeközben a hálószobában aludt egy átdolgozott éjszaka után, Torres pedig a kanapén, csak úgy, megszokásból.

2 megjegyzés :

  1. Hát ez fantasztikus ,hogy a tv mutatta nálatok élőben gyönyörű volt!A hó ugyan mikor olvad el???:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg csodaszép volt! Ó, a hó júniusig biztos velünk lesz :)

      Törlés