2020. március 18., szerda

Kutyaszánhúzás és jégvarázs - avagy milyen volt az élet a karantén előtt

Altát is utolérte a koronavírus és a karantén. De ugorjunk vissza két hetet, amikor még minden a normális kerékvágásban haladt...
Március 5.-én a mi drága Venke óvónénink vigyázott a lányokra délután/este, így felhasználtuk az éves "gyerekmentes" kvótánkat :)
Először egy előadást hallgattunk meg, ahol egy sílegenda, Vegard Ulvang beszélt arról, ahogy tavaly átsíelték Grönlandot. Nagyon jó volt!
Amint ennek vége lett, kezdődött a Téli Fesztivál megnyitója, ahol a Finnmarksløpet kutyaszánhúzó-verseny résztvevői is felsorakoztak. A Fesztivált pedig nem más, mint a norvég herceg nyitotta meg!
Ezalatt a lányok is nagyon jól érezték magukat, és még Kaja (Venke unokája) hóbarlangját is kipróbálhatták!
Ha a hírességekből ennyi nem lett volna elég, nálunk másnap az egyetemen a miniszterelnökasszony járt, amit élő adásban közvetítettek.
 A miniszterelnök és én, élő adásban, egy képen :D

Az óvodában is megkezdődött az ovis-télifesztivál.
Másnap volt a "Legenda-futam", ahol az egyik munkatársam indult, és a 600km, ahol a barátnőm párja indult. Már-már hagyomány lett, hogy a verseny előtt megszeretgetjük a kutyáikat.
Gigit csak a többi kutya érdekelte, akik nagyon ki szerettek volna jönni.
És itt Pete, a barátnőm párja.
És a jég-park:

Másnap is mentünk, vártuk, hogy beérjenek a "Legenda-futam" résztvevői. Csendben jegyzem meg, én szerintem itt lettem beteg (remélem - mármint, hogy csak egy sima megfázás).
A munkatársam:

Egy 70 éves legenda:
És a Finnmarksløpet királya, Sven Engholm, aki 11-szer nyert:
Junior kategória, "Villmarksfamilien". Erről a családról Panni nemrég látott a moziban egy filmet, és mikor meglátta őket, megkérdezte: "Mamma, akkor ők tényleg léteznek?" :)
A szurkolókon semmi nem múlott!
A jégpark szúnyog-csúszdáját most is kipróbáltuk.
És sok mást is:
Olyan furcsa így visszanézni a képeket. 8 nappal ezelőtt még minden a normális kerékvágásban haladt. Másnap balettbemutató volt, de még ekkor sem aggódtunk.
Bátor Panni:
Jégvarázsos Panni:
A kutyaszánhúzást mindkét lány előszeretettel gyakorolja itthon is. Panni a játék-kutyusokkal, Gigi Torres-szel.
 Ők még várnak a sorukra :)
Gigi: "Gyere Torres, mi husky-k vagyunk!" (körülbelül 10 percig próbálta rákötni Torres-re a szalagot)
Gigi, a kutya:
Nálunk március 11.-én kezdte tervezni az egyetem a digitális oktatást, mert addigra már 630 fertőzött volt az országban. A gyerekeknek másnapra volt tervezve kutyaszánozás. Én, az aggódó anya, felhívtam a vezetőóvónőt, hogy biztos megtartják-e, a helyzetre való tekintettel. Azt mondták, hogy "rizikó-analízist" végeztek, és biztonságos a dolog. Megmondom őszintén, nem nagyon akartam elengedni őket. De ekkor a környékünkön nem volt (regisztrált) megbetegedés, úgyhogy elengedtem őket. Élmény volt nekik, azt biztos!
Gigi először nem mert egyedül beülni a szánba, de elmesélték, hogy miután mi elmentünk, ment még egy kört, egyedül is!
Panni, a gyakorlott kutyaszánozó (az iskolaelőkészítősök már korábban is mentek) most is nagyon bátor volt!
Pár órával később jött a hír: az ország minden óvodáját és iskoláját bezárják. Mentünk az oviba a lányokért, mindenüket el kellett hozni. Pár vicces apuka boldog húsvétot, és boldog karácsonyt is kívánt... (elég morbid humor...)

Azóta csak itthon vagyunk, kivéve egy háborút idéző bevásárlást a boltban. Még jól bírja mindenki, egyelőre Torres is.
Azért minden nap kimegyünk egy kis friss levegőért. Több kisgyermekes család lakik körülöttünk, de mindenki ügyesen úgy időzít, hogy egyedül legyenek kint.
A lányok elkezdtek alagutat ásni (Gigi igazából csak a labdáját akarta elrejteni):
 Elásta...
Panni folytatta az ásást másnap is, de ekkor már a biciklik és a homokozó játékok is előkerültek.
Ma is ezen dolgoztunk:
Hóhelyzet: SOK
Konyhaablakból:
A hálószobaablakból:
Már az új házban is tudtak rendetlenséget csinálni. Nem, még nem költöztünk be.
Panni, az állatorvos, és Gigi, csak önmaga :)

Na most kapaszkodjatok meg! Håvard-t műtötték két hete Oslo-ban, csontpótlást csináltak neki (gyulladt, majd' 20 éves fogimplantátum miatt). Itt kezdődik a vicc, hogy a legközelebbi sebész, akihez be tudták utalni, 3 órányi repülőútra van tőlünk. De megcsinálták, minden rendben ment. A varratokat (15 öltés) itt Altában kellett volna kiszednie a fogorvosnak, már múlt héten pénteken. Erre ma telefonálnak, hogy a koronavírus miatt nem fogadják, nem szedik ki a varratokat. Erre Håvard hívja a sebészt, aki műtötte. Azt mondta, hogy elvileg ez a varrat maradhat akár két hónapig is. És akkor most kéne megkapaszkodni: de úgy néz ki, hogy a varratokat saját magának kell majd kiszednie! De ne aggódjon, majd telefonon elmagyarázzák neki, hogy kell csinálni! :D

Humormorzsák, csak a jókedv megőrzése érdekében:

Gigi: "Mamma, neked KOMORA vírusod van?" <3

Panni: "Mamma, jobban érzed már magad? Imádkoztam az este, hogy meggyógyulj!" <3

Panni levem szokott aludni, mikor Pappa dolgozik. Este, elalvás után szokta pappa átvinni a nagyágyba, de most ugye két hétig nem emelhetett. Mondtam Panninak, hogy én nem bírom becipelni, de majd megpróbálom felébreszteni.
Panni: "Mamma, csak csikizd meg a nyakam, attól biztos felébredek. Ha nem, akkor csak húzz be a szobátokig."

Panni és Pappa a koronavírusról beszélget.
Pappa: "Nyugodtan kérdezz róla, tudom, hogy kicsit ijesztő lehet mindig erről hallani."
Panni: "Pappa, én nem félek semmitől.... csak a Voldemorttól."

Panni valamit épített, Gigi közeledik.
Panni: "Gigi, ne rombold szét!"
Gigi: "Panni, csak elmentem mellette!"
(és most kivételesen tényleg nem rombolta le...)

Panni: "Mamma, gyere, játszunk boltosat!"
Én: "Jó. Kérek egy kiló lisztet."
Panni: "Az nincs"
Én: "Akkor egy doboz tojást."
Panni: "Az sincs"
Én: "Akkor wc papírt"
Panni: "Sajnálom, az sincs. Ezekben a korona-időkben sajnos teljesen üres a bolt!"

Elővettem Gigi rács-védőjét, hogy eladjam. Mire elővettem a telefonom, hogy lefényképezzem, már új lakója volt :D
Még bírjuk!
 Fő a jókedv! :D

2 megjegyzés :

  1. Kitartás! Itt csak három napja tart, online oktatás (ami elég nehezen megy mert eddig a gyerek nem igazán volt online,hogy ne rontsuk el, erre hirtelen kéne tudni csetelni gépelni stb), a kicsi közben pörög itthon de napirend a legjobb barátunk. Mi várjuk a kijárási tilalmat mert ithhonnnem igazán fegyelmezettek a népek y szerintem jön a tilalom :/

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük! Én is kitartást kívánok! Nagyon remélem, hogy kijárási tilalom lesz Magyaroszágon (már ha én ezt mondhatom innen), de én is látom, hogy a magyar bizony másképp értelmezi a ne menj sehovát. Mi egyelőre jól megvagyunk. Minden napra kitalálunk valamit, amikor már látom, hogy nem tudnak magukkal mit kezdeni. Sokat segít az is, hogy minden nap kint vagyunk egy kicsit az udvarban.

    VálaszTörlés