2020. augusztus 21., péntek

Egy iskolás lány anyukája

Attól függetlenül, hogy sokszor azt gondoljuk, hogy "hová lett már megint ez az év, mindjárt itt a karácsony", ha visszagondolok az elmúlt 6-7-8 évre, pont olyan érzés, mint ha 6-7-8 év lett volna. Olyan nagyon sok minden történt! De ha belegondolok abba, hogy az én elsőszülött pici lányom, az ő 2750 grammjával és 49 cenitjével már iskolás lett, akkor még a lélegzetem is eláll egy pillanatra.
Már augusztus 19.-én szuper-izgatottak voltunk!

Augusztus 20. igazi érzelmi hullámvasútat tartogatott nekünk az idén, de most inkább csak a boldog dolgokról írnék. A mi drága nagylányunk augusztus 21.-én megkezdte az iskola első osztályát! Korán kelt mindenki, hogy mindennel időben elkészüljünk. Volt aki még álmos volt, de ugyanakkor nagyon büszke, miután felvehette az új pólóját. 
Mások pedig nagyon izgatottak voltak (még azok is, akikről nem készült kép, értsd én).
Miután Pappa elvitte Gigit az óvodába, mi hárman lesétáltunk az iskolához.

Az épület előtt kellett várakoznunk, majd családonként lehetett bemenni, levetkőzni, kezet mosni (elég szigorúan veszik a korona-megelőzést). Hét gyerek kezdte az első osztályt.




Az első nap színezéssel, rajzolással,  evés közbeni mesehallgatással, majd a másodikosokkal való kinti játszással telt. Panni boldogan jött haza. Én pedig nagyon büszkén. Mellette, a kezét fogva.

Ma, a második napon is nagy izgalommal indultunk, ugyanis ma egész nap együtt voltak a második osztállyal. (a fülvédőt tegnap választotta magának)

Az órarendjük nagyban eltér attól, amire számítottam. Az első óra 90 perc, az összes többi 60. Úgy gondolom, biztos felbontják majd azért ezeket is valahogy, mert nincs olyan hatéves, aki ennyi ideig koncentrálni tudna. Hétfőn és csütörtökön délután 2-ig vannak órái, kedden és pénteken 12.45-ig, szerdán 11.15-ig. Utána napközi (melegétel nélkül). A tantárgyak sora sem kutya! - norvég, matematika, angol, társadalomismeret, környezetismeret, kereszténység-vallás-filozófia-etika, ének-zene, technika és testnevelés. Ma például volt két norvég órájuk, aminek egy részét az iskola könyvtárában töltötték, a napot pedig tornával zárták az udvaron. Az én drága horgász-lányom milyen könyvet hozott haza a könyvtárból? "Salomon, a vadlazac" :D 

Ami szintén meglepő, hogy bár már második napja voltak az iskolában, könyveket még nem kaptunk. Azt mondta a tanárnő, hogy lesz majd egy munkafüzetük (amibe gondolom majd az írást gyakorolják), egyébként pedig októbertől ipad-iskola lesznek. Ezt azt jelenti, hogy minden gyerek kap egy ipad-et, ami a könyveket fogja helyettesíteni. Az én "régimódi világszemléletem" ezt elég nehezen tudja megemészteni, de úgy látszik, már ilyen modern világot élünk. Akárhogy is, Panni és Gigi abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a könyvek szeretetét megtanulják itthon.

Ami még újdonság, az az, hogy a rafsbotn-i iskola nem csak egy, hanem mindjárt kettő Aamot-tal gazdagodott, ugyanis Håvard mostmár ott (is) dolgozik! :) 

2 megjegyzés :