2014. október 21., kedd

8 hónapos Panni - a babaúszás gyöngye

Gondoltam egy poénnal nyitok. Képzeljétek, a kezembe akadt az egyik terhesharisnyám. Gondoltam, egy tök jó gyapjú harisnya, kényelmes, finom meleg, felveszem. Csak most fordítva vettem fel, a pocak részébe tettem a fenekem :D

Pannikám 8 hónapos! Hihetetlen! Hová tűnt ez a 8 hónap? Persze, ha visszagondolok, nagyon sok minden történt február óta. A legújabb mérések szerint a lánykám 7566 gramm és 69 centi.
Az étvágyával szerencsére nincs baj, anya kotyvaszt neki valami finomat minden nap. Az újdonságok: körte, aszaltszilva, csirkemell, spenót, mangó és zöldségleves. Ez utóbbi nagy sikert aratott, de a spenót is ízlik neki. Amit pedig banánnal keverek, az biztos, hogy nyerő. Az én személyes kedvencem a körte almával összefőzve. Hát az valami mennyei. Egyre nagyobb adagokat főzök belőle - hátha marad nekem is - de Panni mindig bevágja maradék nélkül, fél alma egy fél körtével.

Spenót előtte és utána:

Voltunk tegnap súlykontrolon - mivel ugye Panni nem kap eleget enni. 12 nap alatt 200 grammot hízott, úgyhogy megnyugodtam, minden rendben. Úgy tűnik, amiatt a nyamvadt pép miatt nem hízott, mert attól volt rossz a gyomra mindig. A súlya még mindig nem követi az "átlag-görbét", de érdekes módon, a védőnő most azt mondta, hogy ez teljesen normális, hogy nem hízik annyira, mert ebben a korban nagyon sokat mozognak. Mondom neki, hogy én ezt kérdeztem 3 hete, hogy nem ettől van-e, hogy nem hízik annyit. Erre ő azt mondta, hogy 3 hete ez még nem lehetett, mert a könyv szerint ez csak 8 hónapos kortól van... Hát, jó... Kérdezi, hogy vettünk-e már fogkrémet? Mondom, nem, mert még mindig nincs foga. Erre ő, hogy ő már a múltkor megmondta, hogy vegyünk neki fogkrémet és fogkefét. Mikor külön kihangsúlyozza a fogkrém fontosságát, erős késztetést érzek, hogy ráordítsak: nem érted, hogy nincs még foga?!! A fogkefével én is egyetértek, jó, ha hozzászokik ahhoz, hogy a fogkefe a szájában van. De ezzel a fogkrém dologgal kikerget a világból, komolyan!

De ez is biztos ilyen kulturális-különbség dolog. Apával elég sok nézeteltérésünk volt etéren az elmúlt napokban (persze az édesanyja nyomja neki hátulról a sok okosságot - marha jó, hogy mindig ő szítja a vitát). Szóval, a minap megkaptam, hogy én nem csinálok jól semmit! Ugyanis a Panni azért nem alszik jól, mert én nyolc körül fektetem le aludni, és pontban hatkor kéne, se egy perccel korábban, se egy perccel később (ez ilyen norvég dolog, a gyereket hazahozzák az oviból fél 5 körül, adnak neki valami mirelitkaját vacsira, és hatkor lefektetik, mivel nekik utána élniük kell az életüket, nem foroghat minden a gyerek körül. Most azt kérdezitek, hogy minek nekik gyerek? Én is mindig ezen gondolkozok...).
Ha a gyerek sír éjszaka, nem lenne szabad odamennem, hagyjam, hagy sírjon. Ha nem birok a sírásától aludni, vigyem ki kiságyastul a fürdőszobába, vagy a spejzba. Megint azt kell, hogy mondjam, ez sok mindent megmagyaráz...
Azt is a fejemre olvasták, hogy Panni azért nem hízik, mert én mindenféle sz.rt főzőcskézek neki. Adjak neki kenyeret, mivel már elmúlt 6 hónapos, vagy egyen üveges kaját, mert az teljesértékű, nem úgy, mint amit én kotyvasztok.
Úgy tűnik, meg tudjuk oldani, hogy Pannit ne kelljen még oviba adni januártól. Erre persze jött egyből a válasz, hogy de, igenis tessék óvodába adni, nehogy már olyan anyámasszonykatonája legyen, mint az anyja.
Gondolhatjátok, milyen jól éreztem magam aznap! De a párom állítja, hogy mindez csupa jóindulat és segíteni-akarás eredménye. Próbálok én is így gondolni rá.

Az alváshelyzet:
Boldogan jelentem, az alváshelyzet rendeződni látszik! Legalábbis változott, pozitív irányban! Úgy gondoltam, Panni eszik eleget napközben, amit éjszakánként a cicin csinál, az főleg csak a megnyugtatására szolgál. Ezért úgy döntöttem, kipróbálok egy éjszakát cici nélkül. Apa éjszakás volt, miénk volt a nagyágy. Ébredt is a lány sokszor, sírva. Én meg hozzábújtam, puszilgattam a kis buksiját és simogattam. Először félórába telt megnyugtatni - hú, majdnem feladtam - másodszorra már csak húsz perc, ötödszörre már csak kettő! Így telt három éjszakánk. Negyedik éjszaka már csak egyszer ébredt!!! Akkorát aludtam VOLNA, ha nem görcsöl egész éjszaka a lábam! De következő éjszaka nagyon jót aludtam!
A helyzet most az, hogy a kiságyában alszik - mert ugye apa mellé nem merjük betenni - éjszaka 3-4x ébred, én meg naaagyon sokáig simogatom, mire visszaalszik. Amint elveszem a kezem a homlokáról, már fel is ébred. Mivel hajolni már nem tudtam a kiságy mellett félórát, ezért behoztam egy széket az ágya mellé. Itt ülök éjszaka, és simogatom a kis buksiját. Majdnem mindig elalszok ültömben, van hogy másfél órát is szunyókálok a széken ülve, közben a kezem a kiságyban. De, mivel a hálószobában csak 15 fok körül tartjuk a hőmérsékletet, majd' megfagyok a széken. Úgyhogy ma a kiságyat odahúztam a nagyágy mellé - korábban is megtehettem volna - csak átdugom majd a kezem, és alhatok nyugodtan tovább az ágyikómban :)

Az úszás:
Múlt héten merültünk először. Az elsőt az úszásoktatóval csinálták, utána velünk is merült a csajszi. És nagyon jól ment! Tegnap pedig a medence széléről ugrott a vízbe, utána rögtön merültünk, majd folytattuk tovább hasonúszásban. Pannit megdicsérték, mert nagyon jó a lábmunkája! A kis csibészt egyáltalán nem zavarja, ha vízalatt van - én viszont visszatartott lélegzettel figyelem minden mozdulatát. De olyan ügyes a drágám, végre látni rajta, hogy igazán élvezi amit a vízben csinálunk!

Mikor Panni még kisebb volt - azt hiszem, olyan két hónapos kora körül lehetett - olyan dagi volt a drágám, hogy nem látszott a nyaka. Sanyi papa nagyon aggódott ezért, és azt kérdezgette a Nagyitól, hogy nem baj-e, hogy a lánynak nincs nyaka. Sanyi papa megnyugtatásaként mondom, úgy néz ki, Panninak mégis lesz nyaka, már látszik is egy kicsit!

Panni füle még mindig kicsit sebes a fülbevaló mögött. Gondoltam kiveszem. Hát, nem jött ki. Rákérdeztem, azt mondták, kicsit csavarni kell mindkét oldalra, ettől fellazul, és utána húzni. Mi már húztuk mind a ketten, de a fülbevaló meg sem mozdul! Sanyi papa ajánlotta, hogy majd ő otthon levágja csípőfogóval :) Próbálgatom minden nap, csak kiszedem valahogy!

Az előző bejegyzésben láthattátok, milyen ügyesen húzza magát Panni - azóta csak egyre gyorsabb!

Egyébként nagyon hideg van, leesett a hó is egy hete, azóta minden fehér - valószínűleg az is marad jövő júniusig. Miután kint voltam Pannival sétálni, rá kellett jönnöm  - 25 majdnem-szaltó és két majdnem-nyakkitörés után - hogy a futócipőt ideje lecserélni a fóka-csizmára.

Egy hete délelőtt:
És délután:

Csak csajok vagyunk itthon, apa kétnapos csapatépítő-kirándulásra ment a munkatársaival. Úgyhogy a két kis szerelememmel imádjuk egymást két napig (Panni+Torres+anya).

Még a múltkorról lemaradt az elkészült hófajd-vacsora képe:
Panninak nagyon tetszett a séfünk:
Még a zokniját is meg akarta kóstolni:

Apával ébredés után:

Tiszta anyja ez a lány!

Tündérkéim:

Elkészült a Facebook-os Vikinganya-oldal, lájkoljatok és gyertek diskurálni :)
https://www.facebook.com/pages/Vikinganya-ilyen-az-%C3%A9let-Norv%C3%A9gi%C3%A1ban/185381694965451?fref=ts

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése